A marketing azon formái, amelyek minden marketing tervhez szükségesek

 „Iránytű a vállalkozások fejlesztéséhez”* című cikksorozatunkban a marketing megjelenésétől kezdve, a marketing összetételén és buktatóinak bemutatásán át szeretnénk megismertetni az olvasót a marketing szerteágazó tulajdonságaival és megjelenési formáival.
—–

Bármikor, amikor egy vállalat indítását tervezi, fontos a siker biztosítása a különféle marketingstratégiák bevezetésével. Számos marketingstratégia létezik, melyek felhasználhatóak a sikeres vállalat elindítás elősegítésére, sőt annak sikerességének biztosítására is.

Mielőtt egy társaság tovább menne bármilyen marketing tervvel vagy motívummal, fontos, hogy először győződjön meg arról, hogy a vállalat a megfelelő közönséget vonzza be. Blogszerzés és releváns tartalom rendszeres közzététele, amely szintén kapcsolódik a céghez, remek módja egy adott rés vagy kulcsszó forgalmának gyűjtésére.

Nem titok, hogy az e-mail marketing a digitális marketing második leghatékonyabb formája a keresési marketing mellett. Ezért őszintén hátrányos helyzetbe hozza a vállalatokat, amikor nem építik be az e-mail marketinget, marketing tervükbe. Az e-mail marketing egyszerű. Egyszerűen adja meg az ügyfeleknek az okot, amiért összegyűjtik az e-mail címüket. Ez ugyanolyan egyszerű, mint egy egyszeri kupon biztosítása és a jövőben feliratkozás minden e-mail levelezésre, vagy akár intuitív is, mint a heti hírlevél kézbesítése. Az e-mail lista összegyűjtése, valamint különféle promóciók, kedvezmények és exkluzív ajánlatok biztosítása az ügyfelek számára nagyszerű módja annak, hogy piacra kerüljön egy kiválasztott csoporton belül, akik már nagyobb valószínűséggel vásárolják meg a terméket, szemben azokkal, akik nem iratkoztak fel a cég e-mail listájára.

A digitális marketing másik egyszerű formája, amelynek felkapottsága folyamatosan növekszik, a közösségi média marketing. Népszerűsége egyre növekszik, mivel ez az egyik legolcsóbb módja a bevételek ösztönzésének és előmozdításának. A Facebook, a Twitter, az Instagram és a Pinterest olyan ingyenes közösségi média weboldalak, amelyeket több ezer cég használ, amikor termékeiket vagy szolgáltatásaikat értékesítik. Kisebb összeg kifizetésével könnyedén szponzorált hirdetéseket lehet elhelyezni számos közösségi média felületen, például a Facebook-on, így csökkentve a reklámra és a marketingre fordított költségvetést, miközben továbbra is könnyedén növekszik a forgalom.

Az ügyfelek szeretnek ünnepelni, függetlenül attól, hogy mi az esemény. Rendezzen eseményeket és ütemezett elkötelezettségeket az ügyfelek számára, például egy vásárlói elismerési napot, ahol bizonyos kedvezményt kapnak a termékekre vagy szolgáltatásokra, vagy egy ünnepi megtakarítási hetet. Különböző ajánlatok releváns eseményekkel történő összeolvasztása, a legegyszerűbb módja a termékek és szolgáltatások piaci értékesítésének, az ügyfelek által érthető és azokra reagáló módon.

Keresőoptimalizálás az egyik legkönnyebben behatolható terület, de ide az egyik legnehezebb a bejutás. A valódi keresőmotor-optimalizálási készségek kihasználása és beépítése egy blog vagy weboldal tartalmába a legjobb módszer a forgalom és az egyedi látogatók ösztönzésére. A keresőmotorok magas rangsorolása a legegyszerűbb módszer a jövedelem, a nézők és az előfizetők passzív gyűjtésére.

Ezeknek a különféle marketing eszközöknek a felhasználása, és javallati beillesztése a marketing tervbe az egyik legjobb módja annak, hogy sikerrel járjon bármelyik vállalkozás. Az összes rendelkezésre álló eszköz és forrás előnyeinek kihasználásával a társaság megragadhatja a forgalmat és a nézőket, és arra buzdíthatja őket, hogy hűséges olvasóik maradjanak, növelve a bevételt és az értékes tartalmat, az idő múlásával.

Dél-Alföld vidéki, elsősorban hátrányos helyzetű területeinek (kis) vállalkozásaira, önálló emberi erőforrásaira, helyi önkormányzatokra és civil szervezetekre kívánjuk fókuszálni a kialakított marketingszolgáltatási csomagot.

A vidéki, kevésbé kedvező helyzetű térségek ötletgazdag vállalkozásainak is korszerű marketingismeretekre van szükségük, hogy a termékeiket, szolgáltatásaikat megfelelő nagyságú vevőkörhöz eljuttathassák. Fejlődőbb térségekhez hasonló evidens viszonyrendszereket itt ki kell építeni, fel kell kutatni a lehetséges partnereket. Sok esetben ezen reális igényt maguk a vállalkozások is nehezen ismerik fel, illetve, ha fel is ismerik, a marketingismeretek megszerzését bonyolult feladatnak tartják, idegenkednek tőle vagy szűkös forrásaikból nem áldoznak erre a területre a megtérülés feltételezett hiánya miatt. A vállalkozások így nem tudnak a meglévő helyzetükből, lehetőségeikből kitörni és ezt logikusan alá is tudják támasztani tudás- és forráshiányra hivatkozva.

A projekt abban kíván segíteni, hogy elérhető árfekvés mellett olyan differenciált tudásanyagot biztosítson, amelyben mind az üzleti ismeretek és az iskolázottság alacsonyabb szintjén lévők, mind a marketinget valamilyen szinten már gyakorlók új képességekhez jussanak. A projektet alkotó oktatási és médiaszolgáltatás révén a vállalkozások pszichés és kognitív képességeinek megfelelő módszertannal fejleszthetik a saját marketingképességeiket, illetve egy idő után akár saját lábra is állhatnak.

—–
* A VKB Nonprofit Kft. egy szociális szempontokat is figyelembe vevő vállalkozás, mely a hátrányos helyzetű területeken működő vállalkozások marketingtevékenységének megsegítésére fókuszál. A marketing csomag kidolgozása a Széchenyi GINOP-5.1.7-17-2018-00162 számú, a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program keretén belül finanszírozott, az EU és Magyarország Kormánya támogatásával valósul meg.

További információ, kapcsolatfelvétel:
VKB NKft.
Iránytű – vállalkozásfejlesztési program

(X)
Európai Unió Európai Szociális Alap